- Prosty dostęp do informacji dla Twoich klientów
- Kreowanie wizerunku firmy turystycznej a firmowy blog
- Strona firmowa a promowanie usług i rozszerzenie zasięgu lokalnego
- Stała widoczność i łatwa zmiana lokalizacji
- Czy pozycjonowanie w branży turystycznej jest korzystne?
- Jakie są zalety z posiadania firmowej strony WWW w branży turystycznej? Wnioski
Prowadzisz firmę turystyczną? Oferujesz nocleg lub wypoczynek? Strona firmowa to nie tylko wizytówka firmy, ale też miejsce, w którym klienci mogą sprawdzić Twoje usługi. Nie masz własnej witryny lub chcesz ją odświeżyć? Oto korzyści z posiadania własnego serwisu. Dlaczego posiadanie strony WWW w dzisiejszych czasach jest takie ważne? Odpowiadamy!
Przeczytaj również: Firmowa strona internetowa a usługi remontowe – od czego zacząć?
Prosty dostęp do informacji dla Twoich klientów
Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie. Dlatego wielu z Twoich potencjalnych klientów może szukać informacji o usługach dostępnych w okolicy w Internecie. Brak informacji o firmie sprawia, że potencjalny klient skorzysta z oferty konkurencji. Na firmowej stronie możesz zamieścić nie tylko dane kontaktowe czy zaprezentowane usługi. Możesz także pomyśleć o sposobach promocji swoich usług turystycznych.
Przeczytaj również: Co powinna zawierać strona internetowa? A branża artykułów rolnych
Kreowanie wizerunku firmy turystycznej a firmowy blog
Strona firmowa o profesjonalnym wyglądzie wpływa na kreowanie wizerunku firmy. W ten sposób będziesz postrzegany jako nowoczesny i elastyczny przedsiębiorca. Zbudujesz nie tylko wiarygodność, ale też widoczność w sieci. W ten sposób Twój biznes zacznie być rozpoznawalny. Dzięki stronie WWW będziesz mieć zapewniony dostęp do różnego typu analiz i statystyk. Pozwala to na:
Przeczytaj również: Jak promować firmę z branży gastronomii w Internecie?
-
zrozumienie zachowania internautów,
-
sprawdzenie wzorców ruchu na stronie,
-
kontrolę danych demograficznych odbiorców.
Budowa wizerunku firmy w sieci to także firmowy blog. Artykuły na blogu najlepiej zlecić doświadczonym copywriterom. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że będą użyte w nich słowa kluczowe związane z branżą turystyczną. Teksty powinny być nie tylko merytoryczne, ale i użyteczne. Dlatego najlepszą formą są poradniki i przewodniki. Ważne, aby zawierały:
-
wypunktowania,
-
nagłówki – H1-H6,
-
wyboldowania,
-
infografiki.
Strona firmowa a promowanie usług i rozszerzenie zasięgu lokalnego
Strona dla firmy pozwala rozszerzyć lokalny zasięg ze stacjonarnej siedziby na konsumentów na całym świecie. Własna witryna umożliwia pokazanie usług turystycznych przez całą dobę i każdego dnia. Potencjalni klienci będą także mieli udostępnione wszystkie potrzebne informacje do podjęcia decyzji.
Dzięki stronie firmowej możesz zaprezentować opisy usług turystycznych. Przedstaw zalety i opisz, jak Twoje usługi przewyższają konkurencję. Zaproponuj atrakcyjne ceny!
Stała widoczność i łatwa zmiana lokalizacji
W przypadku, gdy klienci będą poza domem, znajdą Twoje usługi turystyczne za pomocą smartfona. Numer telefonu czy adres udostępnij na stronie internetowej. Ważne, aby była responsywna. Polega na tym, że układ i wygląd automatycznie dopasowuje się do rozmiaru okna przeglądarki. Zakupy w Internecie przeprowadza się dzięki:
-
smartfonowi – 75% badanych przez Gemius,
-
laptopowi – 73% badanych,
-
tabletowi – 19%,
-
czytnikowi e-booków – 4%.
W przypadku zmiany lokalizacji Twojego biznesu zaktualizujesz adres szybciej na stronie WWW. Istotna jest elastyczność.
Czy pozycjonowanie w branży turystycznej jest korzystne?
Widoczność w Internecie biura turystycznego to jeszcze nie wszystko. Ważne, aby z usługami turystycznymi wyróżnić się spośród konkurencji. Pomoże w tym wyższa pozycja w wyszukiwarce Google. W przyciągnięciu uwagi turystów pomoże Ci SEO.
Pozycjonowanie musi bazować na odpowiedniej strategii. Powinna się ona składać z:
-
analizy konkurencji i działań w Internecie,
-
wyróżnienia grupy docelowej – odbiorców usług turystycznych,
-
dobrania fraz kluczowych – pozycjonowanie ogólnopolskie, zagraniczne czy lokalne,
-
zaplanowania link buildingu,
-
sprawdzenia, czy jest zapotrzebowanie na treści – firmowego bloga z artykułami poradnikowymi i przewodnikami.
Poza wyżej wspomnianymi aspektami, istotne są techniczne czynniki. Strona internetowa powinna poprawnie działać – szczególnie szybko się ładować. Ważne są kwestie UX (User Experience) i dopasowanie strony WWW do preferencji odbiorców.
Jakie są zalety z posiadania firmowej strony WWW w branży turystycznej? Wnioski
Profesjonalna strona internetowa jest wymagana, jeśli chcesz poważnie zająć się biznesem turystycznym. Oto główne powody, dla których warto ją zlecić:
-
udostępnia informacje na temat Twojej firmy – także usług,
-
dla oszczędności czasu – na tłumaczeniu oferty i usług,
-
wzbudzanie zaufania i wiarygodności u klientów,
-
trafienie na Twój serwis przez internautów szukających usług w Internecie,
-
opcja analizowania klientów i ich upodobań.
W ten sposób możesz zacząć prowadzić działania marketingowe. Poprawa wizerunku w sieci będzie możliwa dzięki dzieleniu się wiedzą. Przy tym zaoszczędzisz pieniądze na nieskuteczne formy reklamy.